Nostalgiskt och djur genom livet:

Hoppande bönor
Vandrande pinnar


dessa varelser berörde mig inte mer än att jag tyckte det var ganska roande att kolla på dem.

Fink (Lottie-Mimmie)

min första kontakt med döden, hon låg död på burgolvet en dag jag kom hem efter skolan

Undulater (Felix och Pärlan)

fina fåglar men jag minns att jag släppte ut dem ur buren och jagade dem i all välmening.
de lämnades tillbaka till djuraffären.

Kanin (Flopsy)

min kanin som bodde i en bur på balkongen. han skvätte kiss på oss genom nätet när vi skulle mata honom. han hittade jag också död på burgolvet en dag efter skolan. nu bet jag ihop men otroligt sorgligt var det.

Kanin (Putte)

putte var en innekanin som hade samma farmor som mamma (alltså, sin mamma). en komplicerad historia i inavel.

Hund (Doje)

min bästis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0