Gummistövlar

Det är regn. Då kan man inte använda sina snygga boots. Man kan ej heller rusa runt i allstars i genomdränkt knähögt gräs. Löpardojor funkar inte heller. Nej, då behöver man ett par gummistövlar. Mamma har de allra bästa. Ett par gamla Tretorn som jag skulle kunna bo i. Jag kollade stan idag. Det fanns bara gummistövlar med klack? Vem vill ha ett par gummistövlar i klack? Nej, foträta klina gummistövlar ska det vara. Kanske Viking? Det känns traditionellt och pålitligt.

Jag införskaffade en almanacka och en kalender. På vägen hem funderade jag på hur man skiljer på almanacka och kalender på bästa sätt. Ifall nån skulle ifrågasätta när jag berättar att jag köpt en almanacka och en kalender.

En som man bläddrar i sidled och den andra lodled skulle jag svara då. Det skulle ha varit så kul att få använda det ordet tänker jag. Lodled.

Och så kör vi en återkoppling till gummi:
(Följ Adonis här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0