Facebook. Minerad mark eller kreativt forum?


Det har varit nära några gånger. Att uppdatera sin status med en sökning. Alltså, i facebook-appen ser statusuppdateringsfältet ut som sökfältet. Det hade blivit hemskt pinsamt. Ungefär som en hyllning till kompisens purfärska dejt, exets nya ragg eller till en sån där bekant man inte ens hejar på men som har roliga bilder på kompisar.

Stavfel kan också få ödesdigra konsekvenser. Ta exemplet då jag skulle uppdatera mina vänner med vad jag sysslade med: "manusskrivande" var det men på skärmen stod det "anusskrivande". Exotiskt kanske.

Något jag för tillfället fnissar åt är hur alla nyblivna singlar (mig inkluderat, jag vet) blir väldigt kreativa och aktiva på forumet. Plötsligt har man jävligt mycket att säga och tycka. Profilbilder byts. Foton från fantastiska fester delas, grupper gillas för statementets skull och nya vänner läggs till. Fantastiskt ändå. Alla blir sina egna små proffs på PR.

Förr i tiden var man tvungen att sola solarium, träffa folk fysiskt och börja med nya hobbys för att åstadkomma samma sak.

Här är mina snygga boots jag statementar i.


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

riktigt snygga!

2010-09-06 @ 21:59:10
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0