Com Hem

Mamma hatar allt vad teknik heter men vill ändå hänga med i svängarna. Önskemålet var snabbare bredband och att säga upp hemtelefonen och de onödiga digitalkanalerna. Enligt en sprätt på Com Hem igår får man inte som dotter säga upp något så idag bestämde vi att jag skulle låtsas vara mamma och fixa detta. Till saken hör att jag blir hemskt nervös när jag ska ljuga. Samtalet:


-Välkommen till Com Hem, vad kan jag hjälpa till med?

-Ja hejsan (medveten om att hon ser att jag är född 1946 på skärmen) jag vill avb...HAHAHAaaaaaaaa TV:n hahhahhaha

-Eh, ja hej?

-HAHAHaiiiiiiiihaihuhu, jag vill....hahhaha ta bort... Hahhaha

-Vad är det som är så kul?

-Åh förlåt, förlåt, (Nu börjar jag inse humorn i att hon antagligen kommer att tro att det här är nån sorts prank eftersom jag skrattar helt hysteriskt och förmodligen inte låter som sextifyra på rösten. När jag funderar lite till inser jag vilket fruktansvärt tråkigt prank det skulle vara, att säga upp en medelålders kvinnas digital-tv och hemtelefon och istället uppgradera hennes bredband. Ofantligt roligt tycker jag.)

Samtalet fortsätter ungefär såhär tills jag tillslut klämt ur mig vad jag vill och fått min vilja igenom.

-Men då så Anna, då får du ha en fortsatt trevlig dag då.

Kommentarer
Postat av: anna hakkarainen

Ja,alla borde få höra detta underbara samtal,jag skrattar än så tårarna trillar

2011-06-05 @ 18:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0