Ge mig regn och mörker!

Det är så groteskt ljust ute. Mitt psyke håller på att shutta down av sömnbrist. Först ljuset och sen en valp som gnolar just efter småtimmarna och då är det brådskande. Dagarna liksom smälter samman till ett enda förvirrat sorl och jag har svårt att skilja på vad jag drömt och vad som faktiskt hänt.

Jag träffade en tvättäkta kärring idag, (är ganska säker på att det var irl) ni vet en sån där som tagit bitterheten och konsten att vara omöjlig som sitt kall och njuter av att bestämma över andras öde. Hon berättade att kursen jag vill läsa i sommar minsann var totalt überstängd trots att man sagt till mig att komma på möte för att snacka om saken. Utöver vad jag sa ville hon se mina mail som bevis på att nån kallat dit mig. Just i mitt utlägg om hur dåligt jag tycker det är att de bett mig komma trots att kursen är totalt stängd för sena anmälningar dyker en annan dam upp och frågar om jag är jag och förklarar att det är henne jag ska prata med.

Hon kollar på mina betyg och säger (simsalabim) välkommen! "Vi har så mycket pengar nu så det är inga problem" citat, Damen. Jag får en tår i ögat och hämnden är ljuv när vi passerar kärringen och Damen beordrar henne att scanna in mina betyg, sådär nonchalant i förbifarten. Sen gick jag och köpte sushi och tryckte i mig den på balkongen för att fira.

Hämnden är ljuv i tanken i alla fall.

När Tiger brättar om sina drömslag för reportrarna tänker jag att om jag vore Elin hade jag kollat på klippen och sen härmat honom med en retarded-röst. Sådär som Lotto-Åke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0