Malles nya lek

Malkin har hittat på en jätteskoj lek som han kör när han blir uppjagad. Den heter skyffla grus eller käka sten eller bådadera. Det här slutade med ett veterinärbesök under jourtid efter att jag försökt öppna gapet på honom och tyckt mig se en stooor räfflad sten slinka ner i halsen. Då blev jag såklart orolig och vi drog iväg. Jag har ju sett att han plockar upp stenar och provar dem i munnen men jag trodde ju att han spottade ut dem. Tji fick vi när veterinären visade oss röntgenplåtarna. Han hade lillmaggen full i småsten!

Jaha? För att åtgärda detta får man som stenätande valp dropp och paraffinolja, samt vackert sitta i bur hos veterinären medan matte skjutsar husse till jobbet. Tillbaka till Ume från Vännes och sen tillbaka igen för att hämta lilleman som pinkat ner sig av allt läskigt. Jaha, å så tillbaka till Ume igen för att upptäcka att jag inte har någon hemnyckel. Det här är mitt i natta på parkeringen. Jag stirrar tomt på mobilskärmen och konstaterar uppgivet att jag har extremt lite batteri kvar. Jag provar att ringa sambon som jag vet med all sannolikhet inte kommer att svara. Bara för att få detta bekräftat liksom. Sen drar jag iväg tre sms:

"Jag och Malkin är utelåsta"

"Har typ inget batteri"

"Vi sitter i skuffen på parkeringen"

Ja, så där sitter vi och ser mobilen dö en lång och eventuellt plågsam död. Jag tröstar Malle som slickar sin kala fläck på benet medan jag förbereder mig för en natt i skuffen.

Tillslut ringer dock husse och påminner mig om att vi ju har en extranyckel hos hans föräldrar. Ja, så var vi iväg igen. Sen blev det inget mer provsmaka sten...


Kommentarer
Postat av: Sara

Men lilla Malle då.....var det Meja som fick honom att börja smaka på sten ;)

Hahahaha måste ha sett roligt ut när ni satt i skuffen. :)

2010-06-30 @ 21:18:31
Postat av: Anonym

ja det var ju hon som langade där i början... =)

2010-07-01 @ 14:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0